Çinli otomotiv devleri otonom sürüşte Tesla'ya meydan okuyor
Çinli elektrikli araç üreticileri, otonom sürüş teknolojisinde Tesla'ya karşı önemli bir rekabet avantajı elde ediyor. BYD ve diğer markalar, uygun fiyatlı ve gelişmiş sürücü destek sistemleriyle dikkat çekiyor.

Çinli elektrikli araç üreticileri, otonom sürüş teknolojisinde Tesla'nın liderliğine meydan okuyor. BYD, "Tanrı'nın Gözü" adlı sürücü destek sistemini bazı modellerinde ücretsiz sunarak, Tesla'nın Çin pazarındaki stratejisini zora sokuyor. Bu hamle, Tesla'nın robotaksi projelerini ve piyasa değerini tehdit eden bir gelişme olarak öne çıkıyor.
2024'ün başlarında BYD, devrim niteliğindeki bu sistemi tanıtarak Çin otomotiv pazarında büyük bir etki yarattı. Shenzhen merkezli yatırımcı Taylor Ogan, BYD'nin sisteminin Tesla'nın "Full Self-Driving" (FSD) sisteminden daha yetenekli olduğunu belirtiyor.
HÜKÜMET TARAFINDAN DA DESTEKLENİYOR
Çin hükümeti de bu teknolojik atılımları destekliyor. Leapmotor ve Xpeng gibi firmalar, uygun fiyatlı araçlarında gelişmiş sürüş sistemleri sunarak rekabette öne çıkıyor. Reuters tarafından yapılan bir analiz, BYD'nin sürücü destek donanım maliyetlerinin Tesla'dan daha düşük olduğunu ortaya koyuyor.
Tesla, bu rekabet karşısında Teksas'ta 10 ila 20 araçlık bir robotaksi denemesi başlatmayı planlıyor. Bu deneme, şirketin geleceği için kritik bir adım olarak görülüyor. Ancak, Çinli rakiplerin hızla gelişen teknolojileri ve hükümet desteği, Tesla'nın işini zorlaştırıyor.
Huawei gibi teknoloji devleri de otonom sürüş yarışında yer alıyor. Huawei, Chery ve SAIC gibi firmalara teknoloji desteği sunarak pazarda etkisini artırıyor. Çinli şirketler, Seviye 3 otonom sistemleri sertifikalandırmak için çalışıyor ve bu alanda Tesla'nın önüne geçmeyi hedefliyor.
Tesla'nın Çin'deki en büyük zorluklarından biri, ülkede toplanan verileri ABD'ye aktaramaması. Bu durum, Çinli rakiplerin yapay zeka eğitiminde avantaj sağlamasına olanak tanıyor. BYD'nin yüksek satış hacmi, maliyetleri düşürmesine ve daha fazla yol verisi toplayarak teknolojisini geliştirmesine yardımcı oluyor. Geçen yıl 4.2 milyon araç satan BYD, tedarikçilerine fiyat indirimi talep ederek maliyet avantajını daha da artırıyor.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

Gazeteler, Ferdi Zeyrek'in cenazesini nasıl gördü?

'İmzasız, damgasız evrakla tutuklandım; hazır tutanak ise 17 gün sonra yollandı'

Gönül Özdağ: ‘Yaşımın verdiği yorgunluğa rağmen…’

Yunanistan’ın harita pervasızlığı

CHP’nin yas gününde sert sözler: AKP'li Varank’tan İmamoğlu’na hakaret

BEDAŞ İstanbul'da bugün elektrik kesintisi yaşanacak ilçeleri sıraladı

Firari müteahhit yakalama kararının kaldırılmasını istedi

Yarım kalan düşler; Ferdi Zeyrek’e veda

'Ti Sesi'ne sosyo-kültürel emperyalizmden bakmak!

Reyting sonuçları belli oldu! 10 Haziran Salı günü en çok izlenen yapım ne oldu?
