Ünlü deterjan markası 'tek yıkmada temizleniyor' dedi! Bakanlık cezayı kesti
Ünlü deterjan markası Ariel'in reklamlarında tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin, Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan testlerde ancak 8 yıkamada çıktığı tespit edildi. Bakanlık, reklamların yanıltıcı olduğunu belirleyerek, Procter & Gamble şirketine ait Ariel markasına 2,2 milyon lira para cezası kesildi ve reklamların yayını durduruldu.

Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikâyet üzerine Procter & Gamble şirketine ait Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi isimli toz deterjanın reklamları Reklam Kurulu tarafından incelemeye alındı.
Kurul, televizyonda ve dijital platformlarda yayınlanan reklamda, rakip markalara kıyasla daha az deterjanla daha yüksek temizlik performansı sağlandığı iddiasının gerçeği yansıtmadığını tespit etti.
TEST SONUÇLARI ÇARPICI
Reklamda, Ariel’in rakiplerinin 2 ölçek deterjanla temizlediği bir lekeyi 1 ölçekle temizlediği öne sürüldü. Ancak, şirketin bu iddiasını desteklemek için sunduğu IPSOS raporunun bilimsel olarak yeterli olmadığı belirlendi.
Bakanlık tarafından yapılan bağımsız testlerde, reklamda tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin ancak 8 yıkama sonunda çıkabildiği ortaya çıktı. Bu durum, reklamın yanıltıcı olduğunu kanıtladı.
REKLAMLARA DURDURMA VE PARA CEZASI
Ticaret Bakanlığı, Ariel’in tüketiciyi yanlış yönlendirdiğini belirleyerek 2,2 milyon lira idari para cezası verdi. Ayrıca, ilgili reklamların yayından kaldırılması kararı alındı.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

Mideniz kaldıracaksa İmralı’ya gidin!..

ROK, Kurultay davasından çıkacak sonucu açıkladı!

Kurultay davası öncesi gündeme oturacak iddia

Özlem Çerçioğlu sonrası 8 isim daha AKP'ye geçiyor

Binanın mimarı gözüyle… CHP Genel Merkezi işgal edilebilir mi?

Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Türk Devrimi üzerine düşünceler

CHP'ye kurultay davasını açanlar konuştu

Kulislerde bomba iddia: Teröristbaşı Öcalan yeni parti hazırlığında!

Zeytin Çıtlatması...

CHP, 'Tarihi en büyük gövde gösterisi'ne hazırlanıyor!
