Ünlü deterjan markası 'tek yıkmada temizleniyor' dedi! Bakanlık cezayı kesti
Ünlü deterjan markası Ariel'in reklamlarında tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin, Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan testlerde ancak 8 yıkamada çıktığı tespit edildi. Bakanlık, reklamların yanıltıcı olduğunu belirleyerek, Procter & Gamble şirketine ait Ariel markasına 2,2 milyon lira para cezası kesildi ve reklamların yayını durduruldu.

Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikâyet üzerine Procter & Gamble şirketine ait Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi isimli toz deterjanın reklamları Reklam Kurulu tarafından incelemeye alındı.
Kurul, televizyonda ve dijital platformlarda yayınlanan reklamda, rakip markalara kıyasla daha az deterjanla daha yüksek temizlik performansı sağlandığı iddiasının gerçeği yansıtmadığını tespit etti.
TEST SONUÇLARI ÇARPICI
Reklamda, Ariel’in rakiplerinin 2 ölçek deterjanla temizlediği bir lekeyi 1 ölçekle temizlediği öne sürüldü. Ancak, şirketin bu iddiasını desteklemek için sunduğu IPSOS raporunun bilimsel olarak yeterli olmadığı belirlendi.
Bakanlık tarafından yapılan bağımsız testlerde, reklamda tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin ancak 8 yıkama sonunda çıkabildiği ortaya çıktı. Bu durum, reklamın yanıltıcı olduğunu kanıtladı.
REKLAMLARA DURDURMA VE PARA CEZASI
Ticaret Bakanlığı, Ariel’in tüketiciyi yanlış yönlendirdiğini belirleyerek 2,2 milyon lira idari para cezası verdi. Ayrıca, ilgili reklamların yayından kaldırılması kararı alındı.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

İran'ın balistik füzelerle vurduğu İsrail'den ilk görüntüler

Erdoğan Marmaris’te kabineyi şekillendirdi

BOP'a tamam mı devam mı?!

BEDAŞ İstanbul'da bugün elektrik kesintisi yaşanacak ilçeleri sıraladı

Yerlikaya-Soylu çatışması yasa teklifine yansıdı: Birbirlerine tahammülleri yok

Kabine toplantısında Temmuz zammı gündemi...

Danıştay Cumhurbaşkanlığı Sarayı'nı 'kaçak yapı' mı ilan etti?

Trabzon'daki yaylada 75 kişi kayboldu

Binlerce kişi Sınır Kapısı’nda toplandı

Resmî Gazete / 11-15 Haziran 2025
