Ünlü deterjan markası 'tek yıkmada temizleniyor' dedi! Bakanlık cezayı kesti
Ünlü deterjan markası Ariel'in reklamlarında tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin, Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan testlerde ancak 8 yıkamada çıktığı tespit edildi. Bakanlık, reklamların yanıltıcı olduğunu belirleyerek, Procter & Gamble şirketine ait Ariel markasına 2,2 milyon lira para cezası kesildi ve reklamların yayını durduruldu.

Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikâyet üzerine Procter & Gamble şirketine ait Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi isimli toz deterjanın reklamları Reklam Kurulu tarafından incelemeye alındı.
Kurul, televizyonda ve dijital platformlarda yayınlanan reklamda, rakip markalara kıyasla daha az deterjanla daha yüksek temizlik performansı sağlandığı iddiasının gerçeği yansıtmadığını tespit etti.
TEST SONUÇLARI ÇARPICI
Reklamda, Ariel’in rakiplerinin 2 ölçek deterjanla temizlediği bir lekeyi 1 ölçekle temizlediği öne sürüldü. Ancak, şirketin bu iddiasını desteklemek için sunduğu IPSOS raporunun bilimsel olarak yeterli olmadığı belirlendi.
Bakanlık tarafından yapılan bağımsız testlerde, reklamda tek yıkamada temizlendiği iddia edilen lekenin ancak 8 yıkama sonunda çıkabildiği ortaya çıktı. Bu durum, reklamın yanıltıcı olduğunu kanıtladı.
REKLAMLARA DURDURMA VE PARA CEZASI
Ticaret Bakanlığı, Ariel’in tüketiciyi yanlış yönlendirdiğini belirleyerek 2,2 milyon lira idari para cezası verdi. Ayrıca, ilgili reklamların yayından kaldırılması kararı alındı.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

Can Holding'e atanan kayyum ile ilgili sürpriz iddia

Pilotlar birlikte oldukları hostesleri WhatsApp'ta puanlamışlar

DEM Partililer açılım komisyonunu terk etti!

Netflix belgeseli krize döndü

Hikmet Çetin'den Özgür Özel ve Kılıçdaroğlu çıkışı

ChatGPT’de yeni dönem: Yaş sınırı geliyor

Fenerbahçe- Alanyaspor maçındaki kritik kararları değerlendirdiler

Kız öğrencilerin eşyaları yağmalandı, odalarına prezervatif bırakıldı

Özgür Özel- Kemal Kılıçdaroğlu zirvesi gerçekleşecek mi?

Emniyet içindeki güç savaşı mı?
