Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
37,8412
Dolar
Arrow
33,9580
İngiliz Sterlini
Arrow
44,8874
Altın
Arrow
2747,0000
BIST
Arrow
9.771

Şeyma Subaşı'nın reklam konseptli sosyal medya paylaşımı.... Dikkat ekonomisinin yeni kurnazlığı

Dr. Zeliha Oçak, dijital dünya ve reklamcılık dünyasının Şeyma Subaşı ile gündeme gelen yeni metodunu 12punto için yazdı.

Şeyma Subaşı'nın reklam konseptli sosyal medya paylaşımı.... Dikkat ekonomisinin yeni kurnazlığı

Dijital dünya ve reklamcılık sektörü her gün yeni reklam ve pazarlama taktikleri geliştiriyor. Markalar sert rekabette bu taktikleri kullanmaktan çekinmiyor. Son dönemde öne çıkan ve şaşırtan pazarlama yöntemi Şeyma Subaşı ile gündeme geldi. Bir ev eşyası markası, Subaşı ile sosyal medyadaki linç kültürüne yönelik hazırladığı reklamla dikkat çekti.

Fenomen Şeyma Subaşı son aldığı reklamda bir ev eşyası markası için kamera karşısına geçti. Senaryoya göre yaptığı kötü photoshoplar'la bilinen Subaşı arkasındaki çizgileri yamulmuş fayanslarla bir fotoğraf paylaştı. Takipçileri fotoğrafıyla dalga geçip linç ederken Subaşı birkaç gün sonra yaptığı paylaşımın aslında reklam olduğunu yayınladı.

Reklam sektörünün yeni metodunu Dr. Zeliha Oçak 12punto için yorumladı.

İşte Oçak'ın o yazısı:

Şeyma Subaşı'nın son reklam hamlesi, sosyal medya kullanıcılarının dikkatini çekerek tartışmalara yol açtı. Subaşı'nın etkisi, markaların dikkat çekme stratejilerinde yeni bir dönemin başladığına işaret ediyor. 

Markalar yeni oyun alanını duygusal tepkilere yön vererek oluşturuyor

Subaşı'nın son reklam hamlesi, sosyal medyanın dikkat ekonomisi üzerindeki etkisi konusunda tartışmaya değer bir malzeme verdi. Subaşı’nın başlangıçta photoshop hatası gibi gözüken fotoğrafının, aslında Karaca Porselen’in illüzyon etkisi yaratan bir ürününün parçası olduğunun ortaya çıkması kullanıcılar arasında büyük bir etkileşim yarattı. Bu olay, markaların kullanıcıların duygusal tepkilerini nasıl yönetebileceğini ve hatta olumsuzlukları nasıl avantaja çevirebileceğini gösterdi. Sosyal medyadaki linç kültürü üzerine kurulan bu reklam stratejisi, aslında markaların kullanıcıları nasıl etkileyebileceği ve dikkatlerini nasıl çekebileceği konusunda yeni bir bakış açısı ortaya koydu.

Diğer taraftan dikkat ekonomisinin yeni taktiklerinin sosyal medya kullanıcılarını nasıl avladığını da gözler önüne sererek sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gereken önemli bir noktayı da işaret etti.

Kitlelere sevmediklerini verin, sonra yaslanıp izleyin!

Subaşı ve Karaca Porselen iş birliği, olumsuz tutumların bile marka stratejilerinin bir parçası olabileceğini kanıtladı. Bu durum, sosyal medyada dikkat çekme stratejilerinin giderek daha karmaşık hale geldiğini ve markaların kullanıcıların duygusal tepkilerini nasıl manipüle ettiklerini de ortaya koyuyor.

Sosyal medyanın en dikkat çeken figürlerinden biri olan Şeyma Subaşı, Instagram'da yaklaşık 3 milyon takipçiye sahip. Onun yaşam tarzı ve olaylarıyla dolu hayatı, birçok kişinin ilgisini çekiyor. Dijital dünyanın Paris Hilton'u olarak tanımlanabilecek Subaşı, lüks yaşamı ve çalkantılı ilişkileriyle sürekli gündemde kalmayı başarıyor. Sosyal medya ajansları Subaşı’nın hikâyelerinin kendisini takip etmeyen kişiler tarafından da ciddi oranda izlendiğini belirtiyor. Diğer bir ifade ile Şeyma Subaşı kamuoyu tarafından sevgiyle kucaklanmasa da hayatı kullanıcıların dikkatini çekiyor. Dolayısıyla, dikkat ekonomisi için ideal bir figür haline geliyor.

DİKKAT EKONOMİSİNİN SERMAYESİ: SOSYAL PLATFORMLARDA DUYGU DURUM TAKİBİ 

Yeni iletişim teknolojileri, sadece iş yapış biçimlerini değil, duygusal ve sosyal ihtiyaçlarımızı da değiştiriyor. Sosyal platformlar, olumlu duyguların yanı sıra olumsuz duyguların da ifade edildiği bir platform haline geldi. Bu değişimler dikkat ekonomisinin temeline yerleşti. Markalar insanların dikkatini çekmek için sosyal medya platformlarında rekabet ediyorlar. 

Dikkat ekonomisi, reklamcılık, içerik tüketimi ve kullanıcıların dikkatini çekme üzerine odaklanıyor. Şeyma Subaşı ve Karaca Porselen iş birliğindeki reklam stratejisi sosyal medyadaki linç kültürünün dahi tüketim kültürüne devşirilebileceğini ortaya koydu. 

Araştırmalar, sosyal platformların olumlu duyguların yanı sıra olumsuz duyguların da ifade edilmek için kullanıldığını gösteriyor. Linç kültürü, sosyal medyadaki kitlesel tepkilerin bir örneği. Linç eylemi gerçekleştiren kişiler, linç ettiği kişideki öne çıkan özelliklere veya durumlara dikkatini veriyor. Kullanıcı sosyal platform üzerinden hedeflenen özelliğe yönelik dürtüsel ve aşırı davranışlar sergiliyor. Şeyma Subaşı ‘photoshoplu güzel’ olarak sosyal medya kullanıcılarının önüne atılırken, bu taktikle yoğun etkileşime ulaşması da linç kültürünün bir gerçek olduğunu gözler önüne seriyor. Bu reklam çalışması da dijital dünyanın sosyal krizinden ekmek çıkartmak konusunda yeni bir vakayı tarihe not düşüyor.

SORUMLU SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÖNCELİKLİ ADIM OLMALI

Bu reklam örneği ava gidenlerin avlanabileceğini gösteriyor. Sosyal medyadaki dikkat ekonomisi giderek karmaşıklaşıyor ve markalar kullanıcıların duygusal tepkilerini manipüle etmek için yeni stratejiler geliştiriyor. Şeyma Subaşı'nın son reklam adımı, dikkat çekme oyununda yeni bir dönemin başladığına işaret ediyor. Bu bağlamda, kullanıcılar açısından sorumlu bir sosyal medya kullanımı, markaların manipülatif taktiklerinden korunmak açısından daha önemli bir hal alıyor.

Sosyal medya kullanıcılarının daha bilinçli ve dengeli bir etkileşimde bulunması, markaların manipülatif stratejilerinden korunmada en önemli adım. Sorumlu bir kullanım, kullanıcıların daha güçlü bir zeminde durmalarını ve bu tür taktiklere karşı daha az savunmasız olmalarını sağlayabilir. Kısacası avlanmamak için ava gitmemek gerekiyor. Diğer taraftan ‘nasıl trollendik ama!’ diye eğlenirken birazcık da düşünmek önem kazanıyor. Karaca Porselen bir reklam çalışmasıyla eğlendirdi, biraz da sorumlu medya kullanımı konusunda düşünme vakti… 


Şeyma Subaşı


Haber Kaynağı : Prof. Dr. Zehra Oçak

İlgili Haberler

Şeyma Subaşı zehra oçak