Google'dan seçim reklamlarına dair düzenleme
Google, reklamverenlerin dijital olarak değiştirilmiş içerik kullanan seçim reklamlarını açıklamasını zorunlu hale getirecek.
Google, "sentetik içerik" için açıklama gerekliliklerine ilişkin politikalarında bu ay güncellemeye gideceğini duyurdu.
Buna göre, reklamverenlerin sentetik veya dijital olarak değiştirilmiş içerik barındıran seçim reklamlarını açıklamaları ve kampanya ayarlarındaki onay kutusunu işaretlemeleri gerekecek.
Google, bazı belirli formatlara yönelik onay kutusuna dayalı bir reklam içi açıklama oluşturacak, diğer formatlar için de reklamverenler açıklama sağlamaktan sorumlu olacak.
Açıklamanın açık ve belirgin olması ve kullanıcılar tarafından fark edilme olasılığı yüksek bir yere yerleştirilmesi gerekecek.
Reklamın içeriğine bağlı olarak açıklamada, "Değiştirilmiş veya sentetik içerik", "Bu ses bilgisayar tarafından oluşturulmuştur.", "Bu görüntü gerçek olayları tasvir etmemektedir." ve "Bu video içeriği sentetik olarak oluşturulmuştur." gibi ifadeler kullanılabilecek.
Haber Kaynağı : AA
Çok Okunanlar
O parmağın sallanacağı öyle çok şey var ki!..
‘Türkiye’nin sorunlarını hangi parti çözer?’ anketinden çarpıcı sonuç!
Resmî Gazete / 10-16 Kasım 2025
Gazetecilere hukuksuz suçlamalar ve Nagehan Alçı
Kadın, İslam ve bakış açısı
Cumhuriyetin felsefesi ve erdemi
Emrivaki yaptı, AKP, MHP’yi kaybetmemek için 'tamam' dedi
Kılıçdaroğlu, Soylu, İnce, Binali Yıldırım ve Perinçek’i buluşturan düğün
CHP'nin İBB iddianamesi tepkisine MHP medyasından yanıt
Adana'da öğretmen skandalı: Gizli kamera ile kayıt yapan öğretmen tutuklandı