NASA duyurdu: Uzayda 'bira' bulundu!

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA)'nın teleskobu yıldızların etrafında bira bileşenleri içeren bir gaz bulutu keşfetti.

NASA duyurdu: Uzayda 'bira' bulundu!

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), uzayda keşfedilen gaz bulutunun içerisinde "bira" bileşenlerinin bulunduğunu açıkladı.

NASA, evrenimizle ilgili birçok sorunun cevabını aramak için fırlatılan James Webb Uzay Teleskobu aracılığıyla "IRAS 2A" ve "IRAS 23385" adlı iki genç ön yıldızı tespit etti.

Keşfedilen iki genç ön yıldızın, "gerçek bir kimyasal kokteyl" içerisinde yüzdüğünü belirten NASA, ön yıldızların etrafını saran gaz bulutu içerisinde bira bileşenleri bulduğunu açıkladı.

Patronlar Dünyası'nda yer alan habere göre, James Webb Uzay Teleskobu ile iki ön yıldızın etrafını saran gaz bulutunun içinde, "alkol" olarak da bilinen "etanol" moleküllerinin yoğun olduğu tespit edildi.

NASA'nın bulduğu "kokteyl" içerisinde; etil alkol (etanol), asetik asit (sirke ruhu), formik asit (karınca asidi), metan (kokusuz bir gaz), formaldehit (zehirli bir gaz) ve kükürt dioksit (sülfür dioksit) bulundu. "Kokteyl" içerisinde yer alan kükürt dioksit, bilim insanlarını heyecanlandırdı.

Bilim insanları, kükürt dioksidin gezegenimizin yer aldığı Güneş sisteminin oluşum sürecinde önemli bir rol oynadığını düşündüklerini belirtti.

"Güneş sisteminin oluşumuna benzer bir süreç" vurgusunda bulunan NASA, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

"IRAS 2A düşük kütleli bir ön yıldızdır, geçirdiği bu süreç ise Güneş sistemi başlangıcına benzer olabilir. Bu da IRAS 2A'nın etrafında bulunan bu kimyasalların, Güneş sisteminin gelişiminin ilk aşamalarında da mevcut olabileceği ve daha sonra Dünya’ya taşınmış olabileceği anlamına geliyor."

James Webb Uzay Teleskobu Güneş Sistemi uzay