Yeni araştırma: Kızıllar 10 milyon yıldır var

Araştırmacılar, amfibilerde kızıl rengini üreten feomelanin pigmentinin 10 milyon yıl öncesine kadar dayandığını keşfetti.

Yeni araştırma: Kızıllar 10 milyon yıldır var

Yeni yapılan araştırma kızıl renginin hayvanlarda 10 milyon yıldır var olduğunu ortaya koyuyor. İnsanlarda ise en nadir doğal saç renklerinden biri olarak kabul görüyor. Dünya nüfusunun yalnızca yüzde 2'sinden daha da azı doğal kızıl saçlara sahip. Bu mutasyona uğramış MC1R geninin bir sonucu olsa da kökenlerinin kaç yıl önceye dayandığı bilinmiyordu.

Yapılan araştırmalar kurbağalarda kızıl renk pigmenti moleküllerini ortaya çıkarttı. Bu da bilim insanlarını harekete geçirdi. Bulgulara göre kızıl rengine sahip hayvanlar 10 milyon yıldır var.

University College Cork'a bağlı araştırmacıların yaptığı çalışmaya göre amfibilerde kızıl rengini üreten feomelanin pigmenti 10 milyon yıl öncesine dayanıyor. Nature'da yayınlanan araştırma makalesinde önemli vurgular var.

Araştırma, University College Cork'tan Biyoloji, Dünya ve Çevre Bilimleri Okulundan Dr. Tiffany Slater ve profesör Maria McNamara ve ekibi tarafından gerçekleştirildi.

Dr. Slater bulgulara yönelik şunları aktardı;

"Bu bulgu çok heyecan verici çünkü paleontologlara, çok daha fazla fosildeki farklı melanin pigmentlerini tespit etmek için daha büyük bir fırsat tanıyor. Bu, eski hayvan renklerinin daha isabetli bir resmini çizecek ve hayvanlarda renklerin evrimiyle ilgili önemli sorulara cevap olacaktır. Bilim insanları hayvanlar için zehirli olan feomelaninin nasıl ya da neden evrimleştiğini halen bilmiyor ancak fosil kayıtları bu gizemi çözebilir."

Bilim insanları bu yeni bulguların, soyu tükenmiş organizmaların orijinal renklerini daha iyi anlamaya yardımcı olabileceğini söylüyor.

12 Punto kızıl saç bilimsel köken kızıl saç kızıl saç ne zamandır var