Uçuşlarda karbon emisyonlarını azaltma dönemi: Yemek artıklarından yakıt geliyor
Hava taşımacılığı, en büyük çevresel kirleticiler arasında yer alırken, “Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı” (SAF) olarak adlandırılan yeni bir teknoloji sektörde umut vadediyor. Bu yeni yakıt türü, geleneksel jet yakıtlarının yerini alarak karbon emisyonlarını azaltmayı hedefliyor. Havacılık sektörünün bu dönüşümle birlikte çevre üzerindeki olumsuz etkilerini büyük ölçüde azaltacağı öngörülüyor.
Hava yolculuğu pandemiden sonra yeniden büyümeye başlarken, yüksek karbon emsiyonlarına da çözüm aranıyor. Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF), adı verilen bir yakıt türü ise havacılık sektörünün karbon ayak izini azaltmak için öne çıkıyor.
Esas olarak yenilenebilir biyokütle ve atık kaynaklarından üretilen SAF'ın, havacılığı daha sürdürülebilir bir hale getirme ve küresel ısınmaya yol açan başlıca etkenlerden biri olmasını engelleme potansiyeline sahip olduğu belirtiliyor.
Haberglobal'in aktardığı, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı tarafından hazırlanan çalışmaya göre "Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı" kullanımı sera gazı emisyonlarının çoğunu azaltabilir. Araştırmada bu durum, "Fosil bazlı jet yakıtına kıyasla SAF, biyokütle hammaddelerinin büyümesi sırasında bitkiler tarafından emilen karbondioksit ile eşit miktarda" ifadeleriyle anlatılıyor.
Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı üretmek için kullanılan bazı tipik hammaddeler arasında kullanılmış yemeklik yağ, hayvansal atık yağlar, katı belediye atıkları ve bu gibi amaçlarla kullanılması amaçlanan özel olarak yetiştirilen enerji bitkileri yer alıyor.
Çalışmada şu bilgilere yer veriliyor: "Karbon ayak izinin azaltılmasına yönelik çabalara ek olarak, Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı daha az 'safsızlık' içeriyor. Bunlar kükürt gibi, uçağın arkasındaki partikül madde emisyonlarında önemli azalmalara neden oluyor.
Önceki çalışmalar, yalnızca yüzde 50 SAF karışımı kullanmanın partikül maddeyi yüzde 50-70 oranında azaltabileceğini göstermişti. Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı'na göre , SAF'a geçiş küresel ölçekte yaygınlaştırılırsa, dünya çapında havalimanları çevresindeki yerel hava kalitesinde iyileşme görülecek ve havacılıktan kaynaklanan ısınma etkileri azaltılacak."
Yakın gelecek için iddialı SAF hedeflerinin belirlendiği belirtilen araştırmada şunlar yer aldı: "Örneğin, ABD 2030 yılına kadar yılda üç milyar galon ve 2050 yılına kadar havacılık yakıtı talebinin yüzde 100'ünü karşılayacak kadar SAF üretilmesi hedefleniyor.
Bu hedeflere ulaşmak için politika desteğine ve yeni üretim tesislerine yatırım yapmaya istekli finansörlere ihtiyaç duyulacak. Atlantik'in her iki yakasında ve Asya'da hükümetler SAF'ı destekleyen politikalar uygulamaya başlıyor."
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar
Türkiye'nin en zeki şehirleri açıklandı
Di-En Araştırma'nın İstanbul anketinde görülmemiş fark!
'Gözünün üstünde kaşın var' gibi bir dava!..
Bir bebek Norveç’te 340 bin dolar servetle, Türkiye’de 3900 dolar borçla doğuyor
Beşiktaş Kabataş'taki metro inşaatında çökme meydana geldi
Papa 14.Leo ziyareti, kalpgâh, kenar kuşak jeopolitiği ve dinler
CHP'li Günaydın'dan 'sahte diplomalı milletvekilleri' iddiasına açıklama
Şimdi de refakat eden kişi hastaneye kaldırıldı!
Avrupa aydınlanmasını ve ilerlemesini başlatan hareket; Türk Yürüyüşü...
Şule Çet cinayetinde hapis cezası alan Berk Akand tahliye olmuş