Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
38,2634
Dolar
Arrow
34,1520
İngiliz Sterlini
Arrow
45,9557
Altın
Arrow
2934,0000
BIST
Arrow
9.777

Bakan Uraloğlu Kalkınma Yolu ve Zenzegur Koridoru hakkında açıklamalarda bulundu. Gelişmeleri fil örneğiyle anlattı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu katıldığı canlı yayında Kalkınma Yolu ve Zenzegur Koridoru hakkında açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, verdiği fil örneğiyle dikkat çekti.

Bakan Uraloğlu Kalkınma Yolu ve Zenzegur Koridoru hakkında açıklamalarda bulundu. Gelişmeleri fil örneğiyle anlattı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Haber Global'e konuk oldu. Uraloğlu, Kalkınma Yolu, Zenzegur Koridoru ve diğer koridorlarla ile ilgili açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu'nun açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

"KALKINMA KORİDORUNU BUGÜN AÇSAYDIK..."

Türkiye konumunu bilmeyen birisi bile haritayı görse en değerli coğrafya burası diyebiliriz. Kalkınma Yolundan Zengezur koridoruna kadar hepsini konuşalım. Türkiye'nin konumu, sonra bizim coğrafyamızda ağırlıklı ticaret yollarını gösteriyor. Kuzey, orta ve güney koridor. Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle kuzeyde sıkıntı var, güney en yoğun kullanılanı, deniz yolu ağırlıklı. Hali hazırda kullanılan koridor bu idi, ciddi oranda azaldı, Yemen, Filistin, İsrail sıkıntılarından dolayı. Süveyş Kanalı ne kadar kıymetliydi artık sıkıntı var. Biz Kalkınma Yolunu bugün açsaydık mükemmel bir şey olurdu. 

"ALTERNATİF BİR KORİDOR ELİMİZDE OLSUN İSTİYORUZ"

Pekin'den başlayıp Türk Cumhuriyetlerinden çıkıp Hazar Bakü'ye gelip Azerbaycan üzerinden Tiflis Kar üzerinden bağlanan bir hat. Bakü-Tiflis-Kars hattının Gürcistan tarafındaki güzergahtaki 1 yıldır bakım var nisan sonu açılacak. Zengezur Koridoru'nu yaparak hem ilave bir kapasite sağlıyoruz hem de bir sıkıntı olduğu anda alternatif bir koridor da elimizde olsun istiyoruz. 

"İRAN DA BU İŞE SICAK BAKIYOR"

Bakü'den başlayıp Horadiz'e kadar olan kısım bitti, Ermenistan'a kadar olan kısım devam ediyor, sonra Zengezur Koridoru'nun Ermenistan tarafı var, Ermenistan tarafının buna net bir direnci vardı, Laçın Koridoru konuşuluyordu, buna karşılık konuşuluyor ancak Laçın Koridoru gündemden kalktı.

Birkaç aydır hem Paşinyan hem de Bakanın açıklamalarını takip ediyoruz, kendi ülkelerinden geçmelerine artık pozitif bakıyorlar, ancak İran tarafından da 61 km'lik bir koridor üzerinde konuşuluyor.

İran da bu işe sıcak bakıyor. Orası netleşecek Ermenistan ya da İran, Nahcivan var, ilk etapta elden geçirilecek.  Iğdır ve Kars'a 224 km olsa gerek ihale yapıldı, bu sene de yapımı başlayacak. Bittiği zaman yüksek kapasiteli bir alternatif yolumuz olacak. 

"SADECE BİR ULAŞIMDAN BAHSETMİYORUZ"

Sadece bir ulaşımdan bahsetmiyoruz, enerji, iletişim nakil hatlarından bahsediyoruz, güvenliği konuşuyoruz. Burada biz aynı zamanda güvenlik yolundan da bahsediyoruz, o bölgede güvenliğe katkı sağlayacak. İmeç Koridoru G20'de ortaya atılan koridor, Kalkınma Yoluna alternatif olması istendi. 

Bu projeler sadece bir ulaşım projesi değil iletişiminden enerji nakil hatlarına kadar önemli projelerdir. O kadar kritik bir yerdeyiz ki Yemen Körfez girişini kapattı, ve o devlette değil, dolayısıyla bu tür yolların ne kadar kıymetli olduğunu görebiliriz. Oranın her türlü yatırım ve gelişiminin önünü açarsınız oraya ulaştıysanız. Marmara'da Konya, Antep'te Kayseri'de her türlü ulaşım sağlandığı için buralar gelişti. Bu koridorlar geldiği zaman sadece bir yük taşınmayacak birçok lojistik merkeze de ulaşacaksınız.

Iğdır'da bu koridorları bana çok soran oldu, hocalardan öğrencilerden bilmeyen çok insan var. Iğdır'da bu kadar insanın sormasına çok şaşırdım. 

BAKAN URALOĞLU 'FİL' ÖRNEĞİYLE ANLATTI

Bir kapalı alana kocaman fili sokmuşlar, birine de gir içeri ne olduğunu anla demişler, her biri farklı bir yerini tutup ayrı bir şey demiş, hiçbirisi fili tarif edememiş çünkü hayvanın bütününü görmüyorlar ama biz haritaya bakınca bütünü görüyoruz.

Kalkınma Yolunun ülkemize giriş kapısı Ovaköy'dür, hali hazırda Nusaybin'e kadar hat yok. Mardin'den Şanlıurfa'ya oradan Gaziantep'e yapımı devam eden Mersin'e kadar Yenice'den Aksaray'a kadar bir hat var, yapğımı devam eden Karaman'a gel bir hat var, buradan Polatlı Ankara'ya oradan Sivas'a gidiyoruz, Eskişehir'den İstanbul'dan, Çerkezköy Halkalı... Kapıkule'den girdiniz Ovaköy'den çıktınız, projesi tamamlanan ve devam edenler, Zengezur'dan da Türk dünyasına bağlanıyorsunuz.

"YAPIMI DEVAM EDENLERİN ÇOĞUNU DIŞ KREDİ İLE YAPIYORUZ"

Ankara ve İzmir'den de bahsedeyim; 2026 sonu 2027 başı bitmiş olacak, 29 bin km'lik yeni baştan demir ağlarla örmüş olacağız. 

Şu anda yapımı devam edenlerin çoğunu dış kredi ile yapıyoruz, demiryolları için 2015-2018 arasında başlamış olanlar şu anda dünya piyasasına göre uygun yapılıyor, yerli finansman da var, büyüklüğüne göre değişiyor, karma devam ediyor. 

Demiryollarının tekerleğini biz yeni üretmeye başladık, bütün şey onun üzerine kurulu esasen. Otomobillerin yere basması gibi bir şey düşünün."


Haber Kaynağı : 12punto

Abdulkadir Uraloğlu Ermenistan Gürcistan lojistik Nusaybin piyasa ticaret Türkiye yatırım