Çikolata fiyatlarına dev zam
Nestle, artan kakao fiyatları nedeniyle ABD’de Toll House markalı çikolata ürünlerinde fiyat artışına gidiyor. Şirket, bu zammın gümrük tarifeleriyle değil, küresel emtia maliyetleriyle bağlantılı olduğunu vurguluyor.

Dünyanın en büyük gıda şirketlerinden Nestle, çikolata ürünlerinde yeni bir fiyat artışına gidiyor. ABD pazarında faaliyet gösteren Nestle USA, artan emtia ve özellikle kakao maliyetleri nedeniyle bazı ürünlerde zam yapılacağını duyurdu.
ZAM 23 HAZİRAN’DA YÜRÜRLÜĞE GİRECEK
Bloomberg News tarafından elde edilen iç yazışmalara göre, Nestle'nin ABD'deki birimi 23 Haziran’dan itibaren Toll House morselleri, fırın kakaosu ve şekerleme kitleri gibi ürünlerin fiyatlarını artıracak.
Şirketin bu adımı, geçtiğimiz yılın sonlarında bazı tedarikçilere gönderilen mektuplarda talep edilen fiyat indirimlerinin reddedilmesinden sonra geldi. Nestle, o dönemde bazı sözleşmelerin iptalini bile istemişti. Ancak tedarikçiler bu taleplere sıcak bakmayınca, maliyet baskısı doğrudan tüketiciye yansıtıldı.
KAKAO VE KAHVE FİYATLARI REKOR KIRDI
Fiyat artışlarının arkasında en büyük neden olarak sıkışan arz nedeniyle rekor seviyeye çıkan kakao vadeli işlem fiyatları gösteriliyor. Marketlerde genel enflasyon düşüş eğiliminde olsa da çikolata gibi ürünler, tedarik zinciri sorunları ve tarımsal üretimdeki dalgalanmalar nedeniyle pahalanmaya devam ediyor.
Nestle ve rakipleri son bir yılda yükselen kakao ve kahve maliyetleriyle karşı karşıya kaldı. Bu maliyet baskısını telafi etmek isteyen şirketler, fiyat artışları yoluna gitti. Nestle’nin ilk çeyrekte beklenenden daha iyi satış rakamlarına ulaşmasının da bu fiyat artışları sayesinde olduğu belirtiliyor.
Nestle CEO’su Laurent Freixe, yaptığı değerlendirmede, “Rekabetçi bir ortamda tüketici tepkisini de gözeterek, maliyetleri karşılamak için mümkün olduğunca fiyat artırdık” dedi.
Nestle'nin hazırladığı notta, ürünlerdeki nihai fiyat değişikliklerinin daha sonra duyurulacağı belirtildi. Ancak tüketiciye yansıyacak kesin fiyatların, perakendeciler tarafından belirleneceği vurgulandı. Rekabet koşulları ve talep düzeyi, raflardaki yeni fiyatlar üzerinde belirleyici olacak.
GÜMRÜK TARİFELERİ DEĞİL, MALİYETLER BELİRLEYİCİ
Nestle, fiyat artışlarının son dönemde gündeme gelen gümrük tarifeleriyle ilişkili olmadığının altını çizdi. Şirketin açıklamasında, “Bu artış, artan emtia maliyetlerini dengelemek için sürdürülen çabalardan sonra zorunlu hale geldi” ifadelerine yer verildi.
2025 HEDEFİ: 843 MİLYON DOLARLIK TASARRUF
Nestle, 2025 yılı sonuna kadar tedarik ve satın alma süreçleri dahil olmak üzere çeşitli alanlardan toplam 700 milyon İsviçre Frangı (yaklaşık 843 milyon dolar) tasarruf etmeyi hedefliyor.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar

Gazeteler, Galatasaray'ın Liverpool zaferini nasıl gördü?

Menajer Ayşe Barım hakkında karar!

AKP ile ilgili 'yeni transferler' iddiası!

Eski Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alay Komutanı Akar, Güler ve Aksakallı’yı suçladı

Bülent Arınç'tan Erdoğan'ı kızdıracak 'İmamoğlu' çıkışı

Öğretim görevlisinden kadın öğrenciye taciz mesajları

'Bahçeli’ye asıl hakaretleri Erdoğan ve Soylu yaptı'

ATATÜRK’ü anlamak üzerine

Taliban Darwin’e karşı

KURALSIZLIĞIN KURALI
