C-130 faciasında yeni bulgulara ulaşıldı: Uçak havada üçe bölünmüş
Gürcistan’da 20 askerin şehit olduğu C-130 kazasına ilişkin incelemelerde, uçağın ilk olarak kuyruk bölümünü kaybettiği değerlendirildi. Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, kara kutu analizinin iki ay sürebileceğini açıkladı.
Gürcistan’da meydana gelen ve 20 askerin şehit olduğu C-130 uçak kazasına yönelik teknik incelemeler ve adli soruşturma sürdürülüyor. Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler tarafından yapılan son açıklamada, kara kutunun çözüm sürecinin yaklaşık iki ay alabileceği belirtildi.
ÖN DEĞERLENDİRMELERDE KUYRUK KAYBI ÖNE ÇIKTI
Bakan Güler tarafından aktarılan ilk bulgulara göre, uçağın kazadan önce havada kuyruk kısmını kaybettiği ifade edildi. Güler, “Ön bulgulara göre kesin olmamakla birlikte ilk kuyruk kopuyor. Daha sonra da üçe bölünüyor. Bunlar kara kutudan çıkacak. Kara kutu şu an TUSAŞ tarafından inceleniyor.” bilgisini paylaştı.
Güler ayrıca, C-130 tipi uçakların Türk Silahlı Kuvvetleri envanterinde uzun yıllardır görev yaptığını belirterek, “C-130’ları 1957’den beri kullanıyoruz. 1999’da bir kez motor yangını çıkmış, sağ salim inmiş. Bu nedenle genel itibarıyla güvenli bir uçak.” ifadelerini kullandı.
Uçağın kuyruk bölümünün kopmasının ardından tamamen kontrol edilemez bir duruma geçtiği teknik değerlendirmelerde yer aldı. Havacılık prensiplerine göre kuyruk bölümünde bulunan dümen ve irtifa kontrol parçalarının kaybı, uçağın yön ve denge kabiliyetini tamamen ortadan kaldırıyor. Bu durumda uçağın ağırlık merkezinin öne kaydığı, burnun kontrol dışı bir şekilde aşağı yöneldiği ve gövde üzerinde çok yüksek yapısal yükler oluştuğu belirtiliyor.
NTV tarafından aktarılan bilgilere göre, bu yüklerin uçağın ek parçalarını da zorlayabileceği, burnunda, kanatlarda ve motor bağlantılarında kırılmalara yol açabileceği değerlendiriliyor.
Kaza anına ait görüntülerde uçağın dört motorunun da yerinde olduğu görülürken, burnun uçuş sırasında hava direnci nedeniyle kopmuş olabileceği ifade ediliyor.
Kazaya ilişkin görüntülerde uçağın kuyruk bölümünün havada ana gövdeden ayrıldığı net biçimde izleniyor. Kuyruk parçasının, gövdenin düşüş noktasından oldukça uzak bir alana çakıldığı tespit edildi.
Bu durum, kopma sonrasında pilotların kısa süreli bir kontrol çabası göstermiş olabileceğine işaret ettiği şeklinde teknik çevrelerde yorumlandı.
Bölgedeki çobanların, uçağın anormal uçuş seyrini fark ederek kayıt almaya başladığı, görüntülerin uçağın ciddi irtifa kaybettiği anlarda çekildiği düşünülüyor.
UÇAKTA 6 TON YÜK BULUNUYORDU
Soruşturmanın dikkat çektiği unsurlardan biri de uçakta bulunan 6 tonluk yük paletleri oldu. Yükün, uçağın arka bölümüne yerleştirildiği ve Azerbaycan’daki etkinliklere katılan savaş uçakları için götürülen malzemelerin geri dönüşte taşındığı belirtildi.
C-130 uçaklarının teknik olarak 19 tona kadar yük taşıyabildiği bilinirken, mevcut 6 tonluk yükün ağırlık açısından sorun oluşturmadığı ifade ediliyor. Ancak uçağın kontrolünü yitirdiği anda bu yükün yer değiştirmiş olma ihtimali, incelenen ihtimaller arasında bulunuyor. Yükün kopma sırasında kuyruk bölümüne aşırı yük bindirmiş olabileceği olasılığı da değerlendiriliyor.
Haber Kaynağı : 12punto
Çok Okunanlar
15 Temmuz'un kritik isminden çarpıcı ifade
Gazeteci Güneri Civaoğlu’nun mirası aileyi karıştırdı
Moskova’daki iki havalimanında İHA saldırısı nedeniyle uçuşlar askıya alındı
Yandaş medyadan Bahçeli'ye 'İmralı' sansürü
Gazeteler, Bahçeli'nin 'İmralı'ya ben giderim' çıkışını nasıl gördü?
Krize karşı çözüm: Üçüncü yol
C-130 faciasında yeni bulgulara ulaşıldı
Bahçeli’nin “İmralı’ya giderim” çıkışı Ankara’yı karıştırdı
Skandal olayda ifadeler ortaya çıktı
Böcek ailesinin taksideki görüntüleri araç içi kamerasına yansıdı