Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
43,2915
Dolar
Arrow
38,7063
İngiliz Sterlini
Arrow
51,7251
Altın
Arrow
4031,0000
BIST
Arrow
9.668

KONDA Araştırma'dan dikkat çeken anket: Türkiye’de kamusal alandaki dindarlık algısı dönüşüyor

KONDA Araştırma Şirketi’nin yaptığı araştırmada 23 yıllık AKP iktidarı döneminde, kamusal alandaki dindarlık algısında gözle görülür bir dönüşüm gerçekleşti.

KONDA Araştırma'dan dikkat çeken anket: Türkiye’de kamusal alandaki dindarlık algısı dönüşüyor

KONDA Araştırma Şirketi’nin Ekim 2024’te 6 bin 137 kişiyle gerçekleştirdiği Hayat Tarzları başlıklı anketinden çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı.

Araştırmada katılımcılara, “Ramazan ayında lokantalar gündüz açık kalmalı mı, yoksa iftara kadar kapalı mı olmalı?” sorusu yöneltildi.

Sonuçlara göre, 2007’de “Ramazan’da lokantalar tamamen kapalı olmalı” diyenlerin oranı %14 iken, bu oran 2024 itibarıyla %4’e düştü. Benzer şekilde, “Lokantalar iftara kadar kapalı olmalı” görüşünü savunanların oranı da %38’den %24’e geriledi.

Buna karşılık, “Ramazan ayında lokantalar açık olmalı” diyenlerin oranında belirgin bir artış yaşandı. 2007’de %48 olan bu oran, 2024 yılında %62’ye yükseldi.

Bu veriler, Türkiye’de bireysel dindarlık anlayışının değiştiğini ve kamusal alandaki din algısının farklı bir boyut kazandığını gösteriyor. Kamuoyunda giderek daha fazla insan, Ramazan ayında bireysel tercihlere saygı duyulması gerektiğini savunurken, kamusal alanın dini kurallar çerçevesinde şekillendirilmesine yönelik desteğin azaldığı gözlemleniyor.


Haber Kaynağı : 12punto

KONDA
Wodo Network