Sosyal medyayı azaltmak bile zihin sağlığının düzelmesini sağlıyor
Almanya'da yapılan bir araştırma, sosyal medya kullanımını günlük 30 dakika azaltmanın zihin sağlığını ve iş tatminini önemli ölçüde geliştirdiğini ortaya koydu.
Ruhr Üniversitesi ve Almanya Zihin Sağlığı Merkezi tarafından yapılan araştırmada, sosyal medya kullanımının zihin sağlığı ve iş performansı üzerindeki etkisi incelendi.
"Behaviour and Information Technology" isimli dergide yayınlanan araştırma kapsamında hepsi çalışan 166 katılımcı 2 gruba ayrıldı. Gruplara araştırmadan önce, iş yükü, iş memnuniyeti, işlerine bağlılık, zihin sağlığı, stres seviyesi, kovulma korkusu gibi konularda anket uygulandı.
1 HAFTA BOYUNCA HER GÜN 30 DAKİKA BİLE FARK YARATIYOR
Birinci grup günlük sosyal medya alışkanlıklarına devam ederken, ikinci grup 1 hafta boyunca günlük sosyal medya kullanımını 30'ar dakika azalttı. Araştırma sonucunda, 2. gruptaki kişilerin çok çalışma duygusunda ve işten kovulma korkusunda azalma görünürken, zihinsel olarak kendilerini daha iyi hissettikleri ve işe daha çok odaklanarak işlerinden daha çok tatmin olduğu tespit edildi.

Araştırmanın yazarlarından Ruhr Üniversitesinden Doçent Dr. Julia Brailovskaia, araştırmanın sonucunu "Beynimiz, özellikle elimizdeki işten başka bir yere dikkatimizi çeken sürekli dikkat dağılmalarıyla başa çıkmak için mücadele veriyor. Sosyal medyalarını kontrol etmek için işlerini sürekli yarıda bırakan kişiler daha çok zorlanıyor." şeklinde yorumladı.
Haber Kaynağı : AA
İlgili Haberler
Çok Okunanlar
Hangi 'adam' yine kazandı? Bu neyin 'zaferi'?..
'Makul muhalefetin' dışında iktidar aramak: Bina çöküyor
Kurumsallaşmak ya da yok olmak: Şirketlerin uzun ömür sırrı
Sopayı yiyen Edirne vekili değil, sopayı yiyen CHP
İran’da güç kimin elinde
BYD krizinin ardından o isim görevden alınacak
Teknoloji ve kalitenin çapraz ilişkisi
Alkolmetreyi reddeden sürücüye 550 bin lira ceza
Erdoğan için 'geçiş dönemi cumhurbaşkanlığı' formülü
Mansur Yavaş iddiasına yalanlama, Tayyar’dan adaylık çıkışı