Araştırma: Çikolata orta yaşlı kadınları mutlu ediyor
Japonya'da yapılan bilimsel araştırmaya göre, çikolata tüketmek orta yaşlı kadınların mutlu olmasını ve hayattan keyif almasını sağlıyor.
Kakao çekirdeklerindeki antioksidan miktarı hormonları ve beyin sinyallerini bozan hücre hasarını engelliyor.
Bu antioksidanlara daha çok kakaonunun çikolata yapımında kullanılan koyu versiyonlarında rastlanıyor.
Çalışmada 40 ila 60 yaşları arasındaki 60 sağlıklı kadına kakaolu bir içecek ve çikolata tadı olan ancak kakao içermeyen bir içecek verildi.
KADINLARIN RUH HALİ İNCELENDİ
2 ayın sonunda kakaolu içeceği içen kişilerin ruh halinin daha iyi olduğu gözlemlendi. Bu katılımcılar aynı zamanda daha arkadaş canlısı ve enerjik hissettiklerini belirtti.
'DEPRESYONU AZALTIYOR'
Araştırmacı Profesör Masakazu Terauchi çalışma hakkında, "Sonuçlarımız orta yaşlı kadınlarda kakao ekstraktının depresyonu, yorgunluğu ve kaygıyı azalttığını ve olumlu ruh halini iyileştirdiğini gösteriyor" açıklamasını yaptı.
Tokyo Tıp ve Diş Üniversitesi tarafından yürütülen çalışmaya göre kakao, orta yaşlı kadınların ruh halini iyileştirebilecek faydalı bir gıdadır.
Haber Kaynağı : 12punto
İlgili Haberler
Çok Okunanlar
Hangi 'adam' yine kazandı? Bu neyin 'zaferi'?..
Kurumsallaşmak ya da yok olmak: Şirketlerin uzun ömür sırrı
'Makul muhalefetin' dışında iktidar aramak: Bina çöküyor
Sopayı yiyen Edirne vekili değil, sopayı yiyen CHP
İran’da güç kimin elinde
BYD krizinin ardından o isim görevden alınacak
Teknoloji ve kalitenin çapraz ilişkisi
Alkolmetreyi reddeden sürücüye 550 bin lira ceza
Erdoğan için 'geçiş dönemi cumhurbaşkanlığı' formülü
Mansur Yavaş iddiasına yalanlama, Tayyar’dan adaylık çıkışı