Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
43,2409
Dolar
Arrow
38,0208
İngiliz Sterlini
Arrow
50,4703
Altın
Arrow
4068,0000
BIST
Arrow
9.317

Mobilde yolcu dostu tek havayolu: PEGASUS

Bir uçuş uygulaması, sadece bilet alınan bir araç değildir. İyi bir mobil uygulama, kullanıcıyı tanır, ihtiyaçlarını önceden tahmin eder ve uçuşu sürecini kolaylaştırır. Türkiye’de en çok kullanılan iki havayolu uygulaması olan THY ve PEGASUS, bu konuda iki ayrı dünyayı temsil ediyor.

THY uygulaması, sanıyorum yıllardır var olmanın verdiği bir özgüvenle, ne yazık ki kullanıcı deneyimini ihmal ediyor. Miles&Smiles üyeliğiniz varsa, her açılışta tekrar giriş yapmanız gerekiyor. Bazı uçuşlar puanlara eklenmiyor (ben son iki üç uçuşumu bileti uygulamadan aldığım halde ne yaptıysam ekleyemedim), destek kanalları ise bu sorunu çözmek yerine sistemsel arızalara sığınıyor. Bir sadakat programı, müşterisini tanımıyorsa, o programa neden sadık kalınsın ki?

PEGASUS uygulaması ise sizi tanıyor. Uygulama açılır açılmaz, bir sonraki uçuşunuzu alt barda gösteriyor, üstelik bunun için bir de ios için widget yapmışlar, kapı numarasından check-in saatine kadar tüm detaylara kolayca ulaşılıyor. Sadakat programı olan BolBol, puanınızı hiç kullanmasanızda anında gösteriyor. Ayrıca mail üzerinden günler öncesinden bağlantıya geçiyor. 

THY uygulaması ödeme sisteminde de çağın gerisinde. Her seferinde kart bilgilerini yeniden girmek gerekiyor. PEGASUS ise bir kere girdikten sonra unutmuyor. Ek bagaj, koltuk seçimi gibi ek hizmetler de PEGASUS’ta birkaç tıklamayla çözülüyor. Her ne kadar ekstra ödeme gerekse de ödemenizin nereye gittiğini rahatlıkla görebiliyorsunuz. 

Kişisel olarak, THY’nin sadakat programını bugüne kadar kullandığım en verimsiz program. Ben de bari puanlarımı başka bir sisteme aktarayım dedim. Ancak bu sefer de Starbucks içecekleri daha kullanmadan sildi. İnsanı sadakat programından soğutuyor. Ne upgrade ne de fast pass için puanları kullanamıyorsunuz.

Ben bu yazıyı yazarken THY’den bir mail geldi. Ankete katılmak ister misiniz diye. Maildeki ankete katılma butonu bir oylama sitesine gidiyor. Peki bu oylama sitesi ciddi, resmi bir program mı? Ben havacılık sektörü profesyoneli değilim; o taraftan bakamam ama bir teknoloji yazarı olarak Google Ads reklamlarından medet uman bir oylama yapısının çok da ciddi bir iş yaptığını söyleyemem. Bu tarafından bakıldığında THY’nin durumuna ayrıca üzüldüm. Yani uygulama, sadakat programı ve iletişim açısından bakılırsa THY eski güzel günlerini ciddi anlamda aratıyor.  

Gelelim AJET uygulamasına. Daha kullanmadım. Zaten yeni. Ama indirip uygulamayı inceledim.   İlk izlenimim şu: THY altyapısını almış ama ondan öğrendiği hiçbir şeyi uygulamamış. Giriş ekranı sade. Uygulama versiyonu 1.9.4  daha… Ancak üye olup şifre seçerken ne yazık ki otomatik şifre uygulamalarının kullandıkları şifreleri beğenmiyor. Check-in ve koltuk seçimi gibi temel işlemler çalışıyor ama PEGASUS’un sunduğu otomasyon ve kullanım kolaylığından uzak. Henüz oturmamış bir sistem. Belki zamanla gelişir ama şu haliyle fark yaratmıyor.

Bu haliyle hava taşımacılığı sektöründe Türkiye’deki mobil uygulamalar listesi ve puanlaması şöyle:

1. Pegasus (8/10)

2. AJet (5/10)

3. THY (3/10)