Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
Aşağıdaki tarih aralığında yayınlanmış haberleri bul
ve ve
ve ve
ve ve
Temizle
Euro
Arrow
36,2401
Dolar
Arrow
34,4862
İngiliz Sterlini
Arrow
43,5545
Altın
Arrow
2962,0000
BIST
Arrow
9.367

Yap-Bırak Vatandaş TEPE TEPE Kullansın

Oh be Dünya varmış!

“Türk Mühendisliğinin Bellek Kaydı” projesi için Güzelim Marmara’nın doğu havzasında epey yol yapıyorum, Eskişehir-Yalova-İstanbul arasında gidip geliyorum bu aralar.

Yoluculuğum sırasında, Osmangazi Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli gibi Yap-İşlet-Devret projelerini sık sık kullanıyorum.

Tabi Demirel ve Özal dönemlerinde yapılan “Yap-Bırak Vatandaş TEPE TEPE Kullansın” köprülerini de kullanıyorum.

Bir zamanlar ülkenin gündeminden düşmeyen bu Yap-İşlet-Devret yol-köprü ücretleri için “geçenden 1 geçmeyenden 2 akçe alınan Deli Dumrul’un köprüsü gibi hem geçenden hem de geçmeyenden ücret alıyorlar” diyorlardı.

Astronomik ücretten dolayı köprüden araç az geçiyor, garanti araç sayısına ulaşılmıyor, üstünü devlet ödüyordu diyorlardı.

Şimdi ise bu köprü-yol ücretleri çay-kahve parası kıvamına gelmiş.

Ancak bu kıvam da benim için hala az değil.

Alıştığım söylenemez, Ocak maaş zammını bir görelim belki alışırım ben de.

Yol masrafımı biraz azaltmak için acaba hem meslekten abim, hem Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümünden büyüğüm hem de hemşerim olan Sayın Abdulkadir Uraloğlu’ndan bir HGS abonman kartı istesem uygun düşer mi?

Netice de Sayın Bakan’ın da belleğini kayıt altına alacağız.

Burada dursun bu cümle, bakarsın dileğimiz kabul olur.

Konumuza dönelim de sonumuz, dileklerimizin olumlu sonuçları olabileceği gibi olumsuz sonuçlarının da olabileceğini aklımızın bir köşesinde tutmamızı öğütleyen “kurbağa masalındaki” genç kızın sonuna benzemesin.

Çok değil, daha geçen yıl neredeyse yarım depo benzin maliyetine yakın olan köprü ücreti şimdi neredeyse depo maliyetinin onda birine indi.

Yol üstü tesislerindeki 2-3 kahve parası ile aynı oldu ki ben yol üstünde kahve içme şerefine henüz nail olamadım.

Hala pahalı benim için.

Çay termosumu ya evden ya da meşhur yol üstü köftecisinden doldurarak yola gidiyorum.

Yeni rotam sayesinde Eskişehir’den İstanbul’a giderken Dilovası ve Hereke’nin yüksek rampalarında tırların arasından slalom yapmıyorum.

Geride bıraktığım tırları tuvalet molası sonrası tekrardan geçmek için uğraşmıyorum.

Efendi gibi Osmangazi Köprüsü üzerinden Kuzey Marmaray’a bağlanıp Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden istediğim yere kolayca, trafiğe takılmadan gidiyorum.

Geçenlerde yapılan ve yüreğimi ağzıma getiren zam, Allah razı olsun, Sayın Cumhurbaşkanı tarafından yılbaşına ertelendi.

Erteleme şimdilik bizi sevindirse de yetmez Sayın Cumhurbaşkanım.

Ricam ülkemizin gerdanlıkları olan bu Köprülere-Yollara yılbaşında ZAM yapılmaması.

İndirim de beklemiyorum ama tam da bu köprüleri kullanan araç sayısı garanti sayılarını epeyce geçmişken, hepimiz bu konfora alışmışken, yapılacak bir ZAM akıl sağlığımızı bozar, Sayın Cumhurbaşkanım.

ZAM yapmayın, rahat rahat kullanalım bu yolları-köprüleri.

Ücretli yollara eskisi gibi uzaktan bakıp da E-5 trafiğinde cebelleşmeyelim.

Ücretli köprü ve yolları “Az Kullanıp Çok Ödeyeceğimize, Çok Kullanıp Az Ödeyelim”.

Dünya ortalamasının 8-12 dolar arasında olduğu bu köprülerden biz de makul fiyatlar ile geçelim de konforlu biçimde hem vakitten hem de nakitten kazanalım.

Prof.Dr.Gökhan Arslan